Kollegorna på jobbet tror inte sina öron när jag berättar att jag tränar efter arbetet varje fredag kväll. Jobbigt kan tyckas men själv känner jag att det är ett bra avslut på en stressig arbetsvecka. Visst kan det vara tungstartat emellanåt men då stannar jag upp och visualiserar före träningspasset för att hitta den rätta motivationen - och sen är det bara att köra. Det är skönt att fokusera på träningen och glömma jobbet och allt annat för en stund. Sen kommer jag ut från gymmet helt nollställd och kan påbörja min helg.

Helgträning är f.ö. alltid bäst. Man kan gå hela dagen och förbereda sig både fysiskt med perfekt kost, och mentalt så att man inte har några distraherande tankar med sig när man kör igång. Därför lägger jag alltid mina längsta och jobbigaste pass på helgen

Helgens träningsschema: 

Fredag: Bröst

Lördag: Ben

Söndag: Biceps, Triceps

Att träna tungt 3 dagar på raken sliter egentligen rätt hårt på kroppen, men genom att lägga benpasset i mitten, så ger jag överkroppens muskler möjlighet till lite extra återhämtning och minskar därmed risken för överträning.

Under mina träningspass har jag aldrig som mål att lyfta en viss vikt eller att uppnå ett förutbestämt antal repetitioner. Istället strävar jag efter att uppnå maximal muskelkontakt, för det är vad som i slutändan leder till de resultat jag vill ha.