Jag tänkte dela med mig av den nyttigaste pizzan som finns. Detta är mitt eget hemlagade recept på den ultimata super-pizzan, utprövat efter många timmars experimenterande och hårt slit i köket. Kunde jag, så skulle jag ta patent på det.

 

Recept: Tränings-Calzone

 

  1. Sätt ugnen på 175 grader-
  2. Ring närmaste Pizzeria och beställ en inbakad calzone (gärna fullkornsdeg)
  3. Koka 2 ägg och strimla upp 250 gram fettsnål skinka.
  4. Blanda ihop skinkan med tomatsås&basilika + hacka ner äggvitor i röran - värm alltsammans i stekpanna.
  5. Spring till pizzerian och hämta calzonen fort som fan. Spring hem med pizzan igen.
  6. Snitta upp calzonen i kanten med en vass kniv och töm den på allt innehåll.
  7. Ta nu den hemgjorda blandningen av skinka/ägg/tomatsås och mölja in i pizzan – tryck ihop kanterna igen och återuppvärm pizzan i ugnen 5 minuter.

 

Voila! Tränings-calzonen är färdig.

 

Näringsinnehåll:

 

Mer än 50 gram protein och nästan inget fett. Funkar utmärkt som måltid efter ett långt träningspass och kan intas med gott samvete.

 

                                                             

                               Världens första träningscalzone