Vanligtvis brukar jag deffa ner mig några kilon till sommaren, men i år tänker jag ha en annorlunda strategi. Jag har så pass svårt att gå upp i vikt, så de få kilon som jag lyckats lägga på mig under vintern tänker jag behålla. Därför kommer jag att ligga på ett fortsatt högt kolhydratintag under hela sommaren. Däremot ökar jag intensiteten ännu mer under träningspassen, framför allt genom att korta viloperioden mellan seten och utföra mer supersets och liknande. Detta för att få en lite ”tightare” look. Men börjar vågnålen peta nedåt så höjer jag kolhydraterna…

Träningsstatus sommar 2014

Vikt: 75+ hårda kilon

Mål: Behålla samma kroppsvikt/ finslipa kroppen

Träningsmängd: 5 styrketräningspass / 2 konditionspass varje vecka

Träningsmetoder: Höga/låga reps, Supersets, fst-7, rest-pause, GVT, HIIT,

Kaloriintag: 3500 kalorier/dag fördelat  på 5 måltider

Näringsfördelning: 40% protein / 45% kolhydrater / 15% fett

Träningsmusik: 70/80-talsrock

Gym: Ironsport

Motto: It’s better to burn out than fade away

Sommar = bästa träningssäsongen