Mina kostvanor i USA skiljer sig inte särskilt mycket mot hemma i Sverige. Fördelen med USA är att allting finns i ekologiska varianter. Eftersom jag tränar varje dag här, så är mitt kaloriintag (och matkonto) ganska högt. Jag hamnar på ungefär 3500 kalorier varje dag. Mitt mål är att varje dag få i mig minst 150 gram protein samt tillräckligt med kolhydrater för att orka genomföra mina träningspass med maximal intensitet. Så här ser en typisk kostdag ut:

Frukost: Havregrynsgröt (steel-cut) med knäckta ägg och blåbär + Omega3-kapslar

Mellanmål: Blandproteinpulver (Phase8) mixat i mjölk

Lunch: Lax/kyckling/tonfisk med pasta eller potatis + grönsaker

(träning)

Efter träning-mål: Whey-protein (Optimum Nutrition) mixad med mjölk och en banan + några syltmackor (för snabb energipåfyllning till musklerna)

Middag: Köttfärs- eller äggmackor + en frukt

Kvällsmål: Kaseinproteindrink eller youghurt med solroskärnor + en tesked jordnötssmör

Blåbärsgröt känns som en given start på dagen. Jag vaknar alltid superhungrig och praktiskt taget slänger mig ut i köket för att koka i ordning frukosten.