Visar inlägg från juni 2018

Tillbaka till bloggens startsida

Behovet av träning

För mig och många andra är träning & hälsosam kost en livsstil – inte en hobby. Istället för att betrakta det som något nödvändigt ont, så är det ett privilegium att kunna få ha kontroll över sin kropp & hälsa och att få använda sin friska kropp fullt ut.

Jag genomför någon form av träning dagligen och ser fram emot det varje gång. Kan inte minnas när jag hade ett dåligt träningspass eller saknade brist på motivation.

Jag vill att träningen ska utföras oavsett vad som händer. Ibland är det en utmaning – och jag gillar den. Men jag tränar inte bara för utmaningen. Jag gör det för tryggheten och grunden till efterföljande dagar. Det är som ett fast ankare i vardagen. Jag behöver dessutom uttrycka mig fysiskt, lika mycket som verbalt, på ett sätt som är hälsosamt. Andra vardagliga aktiviteter räcker inte. De tillhandahåller åtminstone inte tillräcklig träning. De expanderar bara det stora behovet av det. Därför förhandlar jag aldrig bort min träning!


Sommarträning

Räkningarna är betalda, skafferiet är fullt av protein och sommarträningen har inletts. I år ska jag testa ett lite annorlunda träningsupplägg. Istället för att bara träna varje muskelgrupp en gång i veckan, så kommer jag att göra en extra prioritering på rygg och axlar som jag kommer att träna tillsammans två gånger i veckan. Kanske kan det ge en lite köttigare överkropp…

Träningsprogram sommar 2018:

Måndag: Core (mage & korsrygg)

Tisdag: Rygg & Axlar, 18 set

Onsdag: Bröst, 15 set

Torsdag: Core + aerob träning

Fredag: Rygg & Axlar, 18 set

Lördag: Ben, 16 set

Söndag: Armar, 24 set




En bonus med sommarträningen är att gymmet nästan står tomt vissa stunder av dagen. Läge att köra giant sets alltså. 
planetensverige.com
 Styrketräningsprogram Sport sportbloggar.info Follow my blog with Bloglovin